Skriv ut
Anläggningsbidrag tennisanläggning (2025)
Barn- och ungdomsverksamhet
Ansökan kräver följande dokument:
Verksamhetsberättelse, Verksamhetsplan, Revisionsberättelse, Stadgar, Årsmötesprotokoll, LedarguideFör vad kan man sökaOm din förening äger eller hyr och driver en egen lokal eller anläggning, kan ni ansöka om anläggningsbidrag för drift och visst underhåll av lokalen eller anläggningen.
AnsökanAnsök om anläggningsbidrag senast 25 februari varje år. Föreningen behöver ansöka om bidrag på nytt varje år.
Det går att få max 220 000 kronor per anläggning.
Har er verksamhet har övervägande barn- och ungdomsverksamhet eller är unik i sitt slag för barn och ungdomar? Då tillkommer även ett procentuellt bidrag för de fasta driftkostnaderna (el, värme, vatten, sophantering, arrende och hyra).
Mer information finns på:
https://www.halmstad.se/upplevaochgora/foreningarochforeningsliv/bidragochstodtillforeningar/allakommunensbidragtillforeningarochorganisationer/anlaggningsbidrag.n1902.html
Dagens datum ligger utanför ansökningsperioden (Ansök senast: 25 februari).
Har du frågor eller synpunkter på våra bidrag?
Kontakta Halmstads kommun på e-post direkt@halmstad.se eller via telefon 035-13 70 00.
Information om GDPR
Vi behöver spara och behandla personuppgifter, så som uppgifterna i detta formulär. Syftet med en sådan behandling är för att kunna hantera ditt ärende.
Vi tillämpar gällande lagstiftning vid all behandling av personuppgifter. Den rättsliga grunden för att behandla dina personuppgifter är allmänt intresse. Dina uppgifter kommer att sparas i fem år.